Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

19

únor

2007

Cybersquatting ? červená spekulantům! (1.díl)

Autor: Mgr. Martin Sýkora | Vloženo: 19. 2. 2007 08:55 | Přečteno: 9988X

Téměř každý vlastník domény vyžaduje, aby byla jeho doména originální, nezaměnitelná a zaregistrovaná pouze pro něho jako jediného vlastníka. Zejména v oblasti podnikání je nezbytné, aby bylo doménové jméno podnikatele známé pro zákazníky právě v souvislosti s konkrétní společností. Zaměnitelnost s…

16

leden

2007

Rozsudek ohledně provozovatelů internetových rejstříků

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 16. 1. 2007 09:50 | Přečteno: 5052X

Není tomu dávno, co jsme informovali o praktikách některých provozovatelů internetových rejstříků a katalogů v článku Pozor na provozovatele rejstříků! V těchto dnech pak byla na internetu (např. Anti European City Guide) zveřejněna zpráva o jednom z prvních  rozsudků ve věci švýcarské společnosti Intercable Verlag AG, která coby žalobce prohrála v první instanci…

15

leden

2007

Tvorba počítačových programů na objednávku

Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 15. 1. 2007 22:52 | Přečteno: 13434X

Mnohé společnosti podnikající v oblasti informačních technologií nebo jiných odvětvích si nechávají zhotovovat software buď pro vlastní potřeby nebo za účelem jejich komerčního šíření zákazníkům. Děje se tak nejčastěji na základě objednávky a následného uzavření smlouvy o dílo v písemné či ústní…

15

leden

2007

Francouzský návod, jak dovést ochranu proti P2P k dokonalosti

Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 15. 1. 2007 22:45 | Přečteno: 7475X

V posledních měsících se často hovoří o autorských právech k dílům, které jsou obsahem souborů, volně sdílených pomocí tzv. peer-to-peer sítí (P2P). Uživatelé výměnných sítí, kteří si sice byli alespoň částečně vědomi právní problematičnosti jejich užívání, ale zároveň si byli vědomi téměř naprosté…

15

leden

2007

Metatagy a systém Google - AdWords

Autor: Mgr. Petr Otevřel | Vloženo: 15. 1. 2007 08:41 | Přečteno: 8582X

Zatímco právní aspekty tzv. metatagů jsou poměrně jasné a praxe zahraničních soudů je vcelku ustálená, vedou se diskuse o tom, zda se tyto principy aplikují též na reklamní systém Google – AdWords. V této věci již proběhlo v SRN a ve Francii několik zajímavých soudních sporů.