Advokátní kancelář Jansa, Mokrý, Otevřel & partneři - specialisté na problematiku IT práva

E-commerce

4

leden

2016

Nové povinnosti podnikatelů dle novely zákona o ochraně spotřebitele

Autor: Mgr. et Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 4. 1. 2016 14:32 | Přečteno: 2840X

Pozorní podnikatelé jistě v průběhu loňského roku zaznamenali přípravu novely zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen zákon o ochraně spotřebitele), o níž média průběžně informovala během legislativního procesu. Vzhledem k tomu, že dne 28.12.2015 byla novela oficiálně vyhlášena ve Sbírce zákonů, přičemž část z novelizovaných ustanovení nabyla ú…

25

srpen

2015

Jak se chránit před kopírováním obchodních podmínek konkurencí?

Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 25. 8. 2015 15:46 | Přečteno: 2148X

Ten, kdo si nechal zpracovat obchodní podmínky od advokáta, byl často překvapen, jak časově náročný je to proces (kvalitní advokát by měl ušít obchodní podmínky na míru svého klienta a pokud to zákon dovoluje, respektovat jeho stávající a zaběhaný způsob uzavírání smluv a vůbec komunikace se zákazníkem). Zpracování kvalitn…

18

únor

2013

Internetové aukce – náhrada ušlého zisku při nedodání zboží

Autor: Petr Otevřel | Vloženo: 18. 2. 2013 13:55 | Přečteno: 3005X

Škoda může vzniknout nejen jako přímá škoda, v důsledku které došlo k přímému snížení majetku poškozeného, ale také jako ušlý zisk, kterého poškozený nemohl dosáhnout v důsledku jednání osoby, která porušila své povinnosti ze smlouvy. V tomto článku se budeme zabývat soudním sporem v oblasti e…

16

květen

2010

Neoprávněné podnikání na internetu

Autor: JUDr. Jansa Lukáš | Vloženo: 16. 5. 2010 15:37 | Přečteno: 7444X

Naši klienti prodávající na internetu vlastní zboží nebo zboží, jehož jsou výhradními dovozci se často setkávájí s nekalou konkurencí některých fyzických osob, které nemají podnikatelské oprávnění, a přesto prodávají „jejich zboží“. Omyl těchto rádobypodnikatelů spočívá většinou v tom, že když…

13

duben

2010

Chyba v ceně zboží internetového obchodu

Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 13. 4. 2010 17:15 | Přečteno: 11898X

Nedávno se objevily na internetu články týkající se chybně uvedených cen zboží v internetových obchodech a následné povinnosti provozovatele eshopu je dodat zákazníkovi (viz „Obchod kasa.cz prodával mobily za zázračné ceny. Pak je ale odmítl dodat“ nebo „Chybné ceny Vodafonu: iPhone 3GS za tisícovku, Nokia N97 za osm tisíc“). Jak je ov…