Právo mimo IT
31
říjen
2007
Celní opatření vůči dovozu padělků či plagiátů do ČR
Autor: Mgr. Adam Liberda | Vloženo: 31. 10. 2007 12:54 | Přečteno: 7801X
Tento článek se zabývá možnostmi majitele práva k duševnímu vlastnictví popř. dalších osob oprávněných užívat tato práva či jejich zástupců, bránit se účinně proti dovozu, vývozu a zpětnému vývozu zboží porušujícímu jejich práva duševního vlastnictví, jako jsou padělky či plagiáty nebo zbož…
31
říjen
2007
Tendence v ochraně ochranných známek s dobrým jménem
Autor: Mgr. Petr Mališ | Vloženo: 31. 10. 2007 10:48 | Přečteno: 11466X
Záměrem majitele ochranné známky je ochrana a snadná identifikace zboží nebo služeb, které nabízí. Běžná ochranná známka však tuto ochranu zajišťuje pouze pro třídy zboží a služeb, pro něž je přihlášena.* Existují však i ochranné známky, které požívají ochrany širší. Přihlašovatel označení, kter…
1
říjen
2007
Srovnávací reklama
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 1. 10. 2007 10:49 | Přečteno: 12283X
Tento článek je jedním z prvních článků, které by měly přiblížit základní právní principy reklamy a nekalé soutěže. Každý podnikatel ke svému úspěchu potřebuje odpovídající reklamu, jejímž smyslem je zajistit úspěšnost na trhu. Stejně tak reklama spoluvytváří dobré jméno firmy. Nicméně v některých př…
24
květen
2007
Proč registrovat ochrannou známku?
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 24. 5. 2007 15:18 | Přečteno: 17356X
Co je to ochranná známka a jaké jsou její druhy? Jak má znít či vypadat ochranná známka? K čemu ochranná známka slouží a má vůbec smysl si ji registrovat? Může mě ochránit před konkurencí a jejím nekalosoutěžním jednáním? Co se stane, pokud dojde k zásahu do práv k ochranné známce a na co mám nárok? Na tyto ot…
25
duben
2007
Smlouva o reklamní činnosti
Autor: JUDr. Lukáš Jansa | Vloženo: 25. 4. 2007 09:15 | Přečteno: 14266X
Pro úspěch každého podnikatele je mnohdy klíčová reklama, kterou prezentuje své výrobky nebo služby. Reklama se může dít prostřednictvím internetu, novin, časopisů, rádia, televize, direct mailingu, telemarketingu, umístěním letáků na veřejně přístupných místech atd. Pokud tedy přenecháte vytvoření reklamního návrhu a šíření reklamy extern…